Bättre tillgänglighet för vårdmottagningen
För Råcksta Vällingby Närvårdsmottagning är telefonen en central punkt för att kunna ge patienterna råd och vägledning som de är i behov av.
Tjänster som används

Det är viktigt att telefonin fungerar och att patienterna kommer i kontakt med mottagningen. Vi är primärvård dit patienterna i första hand skall vända sig för rådgivning när de är sjuka.
Maria Engström
Medicinsk sekreterare
För ett företag inom vården ska det helst inte finnas några problem. Det är viktigt att allt fungerar som de ska för att man ska kunna hjälpa patienterna.
Förbättra vardagen för personal och patienter
Mottagningen har funnits sedan slutet av 1990-talet och har fått hjälp av AzenA för att ha en välfungerande telefonväxel.
- Vi har haft ett samarbete länge, runt 15 år. Björn Ströberg (grundare av AzenA) kom till oss och presenterade telefonin. Vi fick utbildning och då bestämdes det att jag skulle vara telefonrösten patienterna hör när man ringer hit.
Förr hade Råcksta Vällingby Närvårdsmottagning bara en linje in. Men allt efter att befolkningen ökade och patienterna blev fler behövde mottagningen anpassa sig.
- Vi har ett högre patienttryck nu och det är viktigt att kunna möta sina patienter på telefon på ett säkert sätt.
”De är lätta att ha kontakt med”
Den låga personalomsättningen hos AzenA har lett till att samma personer hjälper till idag som för 15 år sedan. Det har förenklat för Maria och mottagningen.
- Jag har bra kontakt med dem eftersom vi har känt varandra länge. Det är bra. De svarar snabbt och på ett bra sätt. När man har en bra arbetsrelation vet du vilka personer du ska prata med om olika problem, det underlättar verkligen.
- I dagens läge hjälper de oss med tekniska lösningar för vår växel, telefoner och telefonsvarare. Sedan backar de upp oss med en bra support. Jag får alltid snabb återkoppling, via mejl eller telefon. När det är större saker tar de tag i det och kommer hit för att träffas öga mot öga och hitta en lösning. De är lätta att ha kontakt med.